تبلیغات و بازاریابی دیجیتال

تبلیغات دیجیتال

فرآیند تحلیل، طراحی، فروش و پشتیبانی یک محصول در قالب بسترهای مجازی و دسترسی سریع کاربران به آن از جمله تعریف های اصلی دیجیتال مارکتینگ می باشد. هدف از اجرای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار باید ارائه بهترین بازخورد از فروش محصول و یا آگاه سازی کاربران باشد.
ارائه رویکرد انقلابی در فروش، بازاریابی محتوایی به مصرف کنندگان محتوا از جمله اهداف دیجیتال مارکتینگ است. راه های دستیابی به استراتژی های بازاریابی، فروش پرسرو صدا، تحلیل و بازخورد از جمله تکنیک های بازاریابی محتوایی یک محصول می باشد.

    

تفاوت دیدگاه صاحبان برند و کارشناسان تبلیغات نسبت به تبلیغات در دو جمله خلاصه می­شود:

در واقع هر دو به یک واقعیت مشترک می­نگرند ولی از دو زاویه متفاوت. تفاوتی که از نحوه سنجش اثربخشی تبلیغات نشأت می­گیرد. در تبلیغات سنتی، میزان موفقیت هر نوع از تبلیغات به شکل غیر مستقیم و بر مبنای تأثیری که بر میزان فروش دارد، سنجیده می­شود. همین نقطه نظر متفاوت باعث شده است که بسیاری از صاحبان برند از مزایای تبلیغات غافل شوند.

تبلیغات دیجیتال

اما "تبلیغات دیجیتال" نقطه عطفی برای صاحبان برند است تا بتوانند به دیدگاه یکسانی با کارشناسان تبلیغات برسند و به شکل مستقیم روند اثربخشی و میزان موفقیت تبلیغات را ببینند. در واقع "دنبال کردن جزئیات رفتار دیجیتالی مخاطبان" امکانی است که در این نوع از تبلیغات به صاحبان برند داده شده است.

از طرف دیگر، تغییرات در سبک زندگی مخاطبان (تجربه یک زندگی نوین در فضای دیجبتال)، باعث شده است بخش عظیمی از جامعه مخاطب در همین لحظه در شبکه­‌های اجتماعی باشند. در نتیجه تنها برندهایی موفق در تبلیغات خواهند بود که فرصت "دیده شدن" در فضای اجتماعی را داشته باشند. درواقع برندها نیز پا به پای مخاطبان به حیات دیجیتالی خود ادامه می­دهند.

هوشمندی ساینا در "چالش دیجیتالی شدن برندها"، توانایی سازگاری با تغییرات است. ساینا با بهره­‌گیری از نیروهای مجرب و کارآزموده در بخش دیجیتال، تمام گلوگاه­‌های برخورد مؤثر با مخاطبان در فضای دیجیتال را مشخص و به بهترین شکل ممکن از آن­ها استفاده خواهد نمود.

      

 
دیدگاه صاحبان برند: نیمی از هزینه تبلیغات من به هدر می­رود، مشکل آنجاست که من نمی­دانم کدام نیمه است.

John Wanamaker

دیدگاه کارشناسان تبلیغات: 99% تبلیغات منجر به فروش بیشتر نخواهد شد

David Ogilvy