دسته بندی‌ها: اخباراخبار - بنر

همه چیز درباره پخش رایگان آگهی در صدا و سیما

چند سالی می شود که سایه رکود بر سر صنعت و اقتصاد ما سنگینی می کند. کاهش قدرت خرید و تقاضای کالاهای مصرفی خواه ناخواه به کاهش تقاضای صنایع B2B نیز انجامید که از جمله آنها صنعت تبلیغات بود که تا حد زیادی از شرایط رکودی متاثر گردبد.

همین بهانه کافی بود تا در سال ۹۶ سازمان صدا و سیما دست به کار شود و با ارایه یک فرصت بی سابقه به شرکت های داخلی امکان دهد تا با پخش رایگان آگهی در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی خود و محصولاتشان را به مخاطبشان معرفی کنند، این بدان معنا بود که باکس چند میلیارد تومانی تبلیغات در رسانه ملی اکنون رایگان در اختیار شرکت ها قرار می گرفت و این برای بسیاری از کسب و کارهای وطنی به تحقق یک رویای دور بی شباهت نبود.

این طرح ظرفیت های زیادی دارد که در صورت ادامه و با رفع نواقص ضمن کمک به رونق بازار کالاها و خدمات ایرانی می تواند اهداف جانبی دیگری را نیز محقق کند، برای مثال خارج کردن انحصار ساخت آگهی های تبلیغاتی از سیطره چند آژانس تبلیغاتی بزرگ و میدان دادن به اندیشه های نو و خلاق که البته در سال ۹۶ چنین نشد و به شکل کاهش خلاقیت و کیفیت ساخت خود را نشان داد.

صدا و سیما با علم به این ظرفیت، در سال ۹۷ و ۹۸ نیز طرح تشویقی آگهی رایگان خود را با اندک تغییراتی ادامه خواهد داد که در اینجا می توانید خلاصه ای از ضوابط و شرایط آن را ملاحظه فرمایید:

تسهیلات تشویقی حمایت از اشتغال داخلی در سال ۹۸

اداره کل بازرگانی صدا و سیما برای کلیه صاحبان کالا و خدمات (بخش خصوصی) که نتوانستند در سال ۹۷ از طرح آگهی رایگان استفاده کنند این امکان را فراهم نموده که بتوانند در سال جدید از این تسهیلات استفاده نمایند. (البته اگر شما قبلا از این تسهیلات استفاده کرده اید، تحت شرایطی مجددا می توانید از آن بهره مند شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رسانه آژانس تبلیغاتی ساینا تماس حاصل نمایید)

طبق ضوابط فرصت استفاده از پخش آگهی رایگان در سال ۹۸ از ابتدای اردیبهشت تا پایان بهمن خواهد بود. نحوه تقسیم بندی آگهی رایگان ۶۰ درصد در تلویزیون و ۴۰ درصد در راذیو است

و اما مدارکی که مورد نیاز است:

  • روزنامه رسمی
  • اساسنامه
  • ثبت نام تجاری (برند)
  • پروانه بهره برداری (یا هرگونه مجوز انجام فعالیت بسته به نوع صنعت)
  • لیست بیمه سه ماهه (دی، بهمن و اسفند ۹۷ با مهر لوگودارسازمان تامین اجتماعی )
  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء مشخص شده در روزنامه رسمی

پخش رایگان تسهیلات حمایت از اشتغال داخلی

در صورتی که سال ۱۳۹۷ (سال پایه) حداکثر تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال دستمزد و حقوق و مزایا پرداخت نمایند با رائه فهرست و تایید سازمان تامین اجتماعی برای پراخت های صورت گرفته تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال مبلغ تعرفه به نرخ صفر (صد در صد رایگان) تعلق خواهد گرفت.

در صورتی که پرداخت حقوق و مزایای پرسنل به سال پایه ۱۳۹۷%۵۰ افزایش داشته باشد مبلغ تعرفه قرارداد منعقده نیز %۵۰ افزایش خواهد یافت. توضیح اینکه خودرو سازی و بیمه های دولتی مشروط به عقد قرارداد حداقل ۲۰۰ میلیارد ریال و وزارتخانه ها و سازمان ها و دستگاه های دولتی عام و عمومی غیر دولتی در صورت عقد قرارداد حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال می توانند از این تسهیلات پس از اتمام پخش قرارداد استفاده نمایند.

انتخاب یک مشاور تبلیغاتی حرفه ای

توصیه می کنیم برای رسیدن به یک فرمول بهینه و استفاده حداکثری از فرصت پخش رایگان، بهتر است برنامه ریزی و محاسبات مربوط به پخش آگهی رایگان را به یک آژانس تبلیغاتی خبره بسپارید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

ساخت حرفه ای تیزر تبلیغاتی

در پایان توجه شما را به یک نمونه آگهی  ساخته شده توسط آژانس تبلیغاتی ساینا  جلب می کنیم که در قالب طرح تشویقی پخش شده و مورد تقدیر سازمان صدا و سیما قرار گرفته است.

اشتراک
منتشر شده توسط

پست های اخیر

تبلیغات پیکسلی چیست؟

تبلیغات پیکسلی نوعی از تبلیغات نوین است که به شما اجازه میدهد بر روی بیلبورد…

% روز قبل

چگونه حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشید

آیا فصد دارید در نمایشگاه شرکت کنید ؟ نیاز به غرفه داری آیا میدانید به…

% روز قبل

۴ روش استفاده از رسانه‌ها برای دیده شدن تبلیغات

در حال حاضر تبلیغ کنندگان مایل هستند تا با یک شیوه ای کاملا نو و…

% روز قبل