دسته بندی‌ها: محتوا اخبار

امپراطوری برندها در بازی رایانه ای

تبلیغات در بازی های رایانه ای تبدیل به تجارتی نوظهور شده است. بسیاری از برندهای معتبر و مطرح درسطح جهان به بازی های رایانه ای علاقه پیدا کرده اند به گونه ای که این روزها هر بازی رایانه ای مملو از تبلیغات برندهای متفاوت شده است. آژانس های تبلیغاتی در سالهای اخیر از تبلیغات در بازی های رایانه به عنوان ابزاری برای جذب مخاطبین از سنین ۱۶ تا ۳۴-۳۵ استفاده کرده اند. تبلیغات در بازی های رایانه ای (IGA) نقش مهمی در دسترسی به نسل جوانی دارد که بازیهای رایانه ای را جایگزین تماشای تلویزیون کرده است.

نکته ی دیگری که ازعوامل علاقه مندی آژانس های تبلیغاتی به بازیهای رایانه ای می باشد، بازدهی بالای مالی آن می باشد. شرکت نیلسن در سال ۲۰۱۰ طی تحقیقاتی به نتایجی در این باب دست یافت که نشان می داد آژانس های تبلیغاتی، هر ۱ دلاری که در تبلیغات بازی رایانه ای سرمایه گذاری می کنند، ۳ دلار و ۱۱ سنت سود نصیبشان می شود. دلیل سود بالای این محصولات پر طرفدار بودن آن است. ۵۸ درصد مردم آمریکا به صورت مداوم ساعاتی از روزشان را با بازیهای رایانه ای می گذرانند و سالانه سرمایه هنگفتی نصیب شرکت های بازی سازی می شود. در سال ۲۰۱۰ بازیCall Of Duty در سی روز اول انتشار یک میلیارد دلار فروش داشت. همچنین بازی Grand Theft Auto V فقط در روز اول انتشارش یک میلیارد دلار فروش در سطح جهانی داشت. به همین دلیل برندهای مطرح هم دست به کارشدند و تلاش برای دیده شدن در بازیها آغاز شد که این اتفاق بازار رقابتی داغی را برای بازی سازان به وجود آورده است.

البته این روش از تبلیغات، ریسک هایی نیز در بر دارد زیرا این تبلیغات همواره پیش از انتشار بازیهای رایانه ای طراحی شده و شرکت های تبلیغاتی نمی توانند پیش بینی درستی از میزان فروش بازی ها داشته باشند. به همین دلیل آژانس های تبلیغاتی همیشه در زمان بستن قرارداد با شرکت های طراحی بازی ، قوانینی را تدوین می کنند که چنانچه بازی به تعداد مشخصی به فروش نرسد، بتوانند سرمایه خود را به صورت کامل بازگردانند. روش دیگری که شرکت های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند سود به ازای هر نسخه است بدین صورت که به ازای هر یک عدد بازی که فروخته شود پولی به شرکت سازنده پرداخت خواهد شد. هر چند گاهی اوقات این ترفندها نیز، کمکی به جلوگیری از ضرردهی شرکت های تبلیغاتی و برند ها نمی کند.

بازخورد طرفداران بازیهای رایانه ای با این نوع تبلیغات، تلفیقی از واکنش های مثبت و منفی را به همراه داشته است. تحقیقی در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که ۸۰ درصد خریداران این بازیها، برندهایی که تبلیغ شده است را به یاد می آورند. همچنینی ۵۶ درصد از آنها نسبت به این برندها نظر مثبتی پیدا کرده اند. اما بخش بزرگی از بازی کنندگان، از اینکه این تبلیغات ذهنشان را نسبت به موضوع اصلی بازی منحرف کند ناراحت هستند.

شرکت مارکتینگ DFC پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۶ در آمد ناشی از تبلیغات در بازیهای رایانه ای به مبلغ ۷ بیلیون دلار در سال خواهد رسید. طبق این پیش بینی، طبیعتاً صاحبان برندهای مختلف تلاش خود را برای حضور مداوم در بازی های رایانه ای بیشتر خواهند کرد و همچنین شرکت هایی مانند Ea Sports یا Biohazard که بیشترین سودها را در این بخش نصیب خود کرده اند به منظور حفظ جایگاه موجود تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت بازیهای خود کرده اند.

سبحان شریفی

برای مشاهده پست‌های بیشتر از این نویسنده بر روی آخرین پست‌ها کلیک کنید.

اشتراک
منتشر شده توسط
سبحان شریفی
برچسب‌ها: بازیتبلیغات مخفی

پست های اخیر

تبلیغات پیکسلی چیست؟

تبلیغات پیکسلی نوعی از تبلیغات نوین است که به شما اجازه میدهد بر روی بیلبورد…

% روز قبل

چگونه حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشید

آیا فصد دارید در نمایشگاه شرکت کنید ؟ نیاز به غرفه داری آیا میدانید به…

% روز قبل

۴ روش استفاده از رسانه‌ها برای دیده شدن تبلیغات

در حال حاضر تبلیغ کنندگان مایل هستند تا با یک شیوه ای کاملا نو و…

% روز قبل