دسته بندی‌ها: محتوا اخبار

اولین بطری های نامتقارن جهان

در یک بطری حاوی نوشابه گازدار بیشتر از یک چرخ ماشین انرژی وجود دارد بنابراین طراحی آن بسیار مهم می باشد، اگر بطری کمی دفرمه شود بسته بندی بی فایده است. فانتا و شرکت هلدینگ کوکاکولا متوجه ایده بسیار جالب طراحان در آژانس drinkWorks برای ساخت بطری به حالت مارپیچ شدند، که در واقع شبیه به یک نارنگی تازه فشرده شده بود.

پروسه طراحی و اجرای بطریهای این چنین فوق العاده دشوار و پیچیده است. به همین دلیل با وجود اینکه طرح این ایده به سال۲۰۱۲ بر‌می‌گشت، حدود ۵ سال طول کشید تا این بطری ها به فروشگاه ها بیاید.

Gregory Bentley خالق بسته بندی های نوآورانه کوکاکولا در بریتانیا در این مورد می‌گوید :

ما یک خطوط تولید چند میلیون پوندی برای بطری داریم که می توانیم در موردش فکر کنیم. شما در حال کار کردن با تیوپ‌ها متوجه می شوید که اگر بطری را از هر طرف بکشید به بخشی دیگر میتوان آنرا اضافه کرد، البته بطری یک نوشیدنی گازدار باید متقارن بوده و قابلیت خم شدن را داشته باشد.

) Leyton Hardwick مدیر خلاقیت DrinkWorks) : این که چه میزان مردم تحت تاثیر قرار می گیرند برمیگردد به اینکه ما از کجا پروژه را آغاز کردیم، ما جوانان زیادی را در یک اتاق دور هم جمع کردیم و به آنها میوه به همراه وسایل زیادی دادیم (پلاستیک، وسایل پلاستیکی، قلم، کاغذ و…) و به آنها گفتیم که میتوانند همه جا رو به هم بریزند.

کارهایی که مردم به طور طبیعی وقتی به یک پرتقال یا یک نوشیدنی طبیعی فکر میکنن انجام می‌دهند، می‌تواند برای ایده پردازی الهام بخش باشد. فانتا ایده مارپیچ را دوست داشت! واقعیت این بود که از ابتدا همه می‌دانستیم کدام یک را می خواهیم ما همه یک انتخاب مشترک داشتیم اما مشکل این بود که خیلی‌ها بر این باور بودند که این ایده قابل استفاده نیست. و در نهایت طراحان راه حل را پیدا کردند.

این بطری ها در حال حاضر در لندن، هلند، مالتا، سربیا، فنلاند و رومانیا فروخته می‌شود و برنامه ای برای گسترش تولید در سطح جهانی برای آینده وجود دارد.

سبحان شریفی

برای مشاهده پست‌های بیشتر از این نویسنده بر روی آخرین پست‌ها کلیک کنید.

اشتراک
منتشر شده توسط
سبحان شریفی

پست های اخیر

تبلیغات پیکسلی چیست؟

تبلیغات پیکسلی نوعی از تبلیغات نوین است که به شما اجازه میدهد بر روی بیلبورد…

% روز قبل

چگونه حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشید

آیا فصد دارید در نمایشگاه شرکت کنید ؟ نیاز به غرفه داری آیا میدانید به…

% روز قبل

۴ روش استفاده از رسانه‌ها برای دیده شدن تبلیغات

در حال حاضر تبلیغ کنندگان مایل هستند تا با یک شیوه ای کاملا نو و…

% روز قبل