دسته بندی‌ها: محتوا اخبار

آیا حاکمیت تلویزیون پایان می یابد؟!

موسسه Magna طی گزارشی پیش بینی کرد سهم جهانی تبلیغات مبتنی بر رسانه¬های دیجیتال در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۲ میلیارد دلار بالغ خواهد شد و از این¬رو با در اختیار گرفتن ۴۰ درصد سهم بازار تبلیغات، برای اولین بار به رسانه تبلیغاتی شماره یک جهان تبدیل شده و غول تلویزیون را پشت سر خواهد گذاشت. براساس همین پیش بینی سهم بازار تلویزیون با ۱۸۶ میلیارد دلار به ۳۶ درصد خواهد رسید.

این درحالی است که چندی پیش، موسسه WPP’s GroupM طی گزارشی پیش بینی کرد تلویزیون همچنان سیطره خود بر بازار تبلیغات را حفظ کرده و با سهم ۴۱ درصدی در سال ۲۰۱۷ در جایگاه نخست و رسانه های دیجیتال با سهم ۳۳ درصدی در جایگاه بعدی قرار خواهند گرفت.

طبق گزارش Magna حجم فروش تبلیغات در جهان، در سال ۲۰۱۶ با ۵٫۷% رشد نسبت به سال قبل به رقم ۴۹۳ میلیارد دلار بالغ خواهد شد، نرخ رشدی که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بی سابقه بوده است. پیش بینی این موسسه حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ تنها شاهد ۳٫۶% رشد تبلیغات خواهیم بود که این کاهش رشد ناشی از مسائل و معظلات سیاسی و اقتصادی خواهد بود این میزان رشد نیز کمترین میزان رشد تبلیغات طی ۱۵ سال اخیر خواهد بود (بدون در نظرگرفتن رکود ۲۰۰۹-۲۰۰۸).

Magna همچنین حجم تبلیغات تلویزیونی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ را ۱۸۶ میلیارد دلار اعلام کرد که رشد ۴% نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. طبق گزاش این موسسه، حجم تبلیغات تلویزیونی در سال آینده (۲۰۱۷) نه تنها رشدی نداشته، بلکه اندکی کاهش را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی موسسه Magna در مورد تبلیغات دیجیتال حاکی از آن است حجم این نوع تبلیغات در سال ۲۰۱۶ با ۱۷% رشد به رقم ۱۷۸ میلیارد دلار رسیده و رفته رفته تا سال ۲۰۲۱، ۵۰% سهم بازار تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد و این در حال خواهد بود که اندازه تبلیغات تلویزیونی در رقم ۱۹۵ میلیارد دلار و سهم ۳۳% از بازار ثابت خواهد شد

منبع: AdAge

سبحان شریفی

برای مشاهده پست‌های بیشتر از این نویسنده بر روی آخرین پست‌ها کلیک کنید.

اشتراک
منتشر شده توسط
سبحان شریفی

پست های اخیر

تبلیغات پیکسلی چیست؟

تبلیغات پیکسلی نوعی از تبلیغات نوین است که به شما اجازه میدهد بر روی بیلبورد…

% روز قبل

چگونه حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشید

آیا فصد دارید در نمایشگاه شرکت کنید ؟ نیاز به غرفه داری آیا میدانید به…

% روز قبل

۴ روش استفاده از رسانه‌ها برای دیده شدن تبلیغات

در حال حاضر تبلیغ کنندگان مایل هستند تا با یک شیوه ای کاملا نو و…

% روز قبل